Bmw F20 1.18i 2016

, , 5 comments
1.5 motorlu ve 3 silindirli bu arkadaş ile ilk karşılaşmamız bu. O beni merak ediyor mu bilinmez ama ben çok merak ediyorum. Sonuç olarak sınıfının en pahalı 2 otomobilinden biri kendisi.


İlk izlenimim yeni ön ve arka farlar kendisine yakışmış. Artık daha eli yüzü düzgün, daha sportif bir görünüme sahip olmuş. Jant seçimi konusunda kafam biraz karıştı, keza daha sportif bir jant olabilirmiş. Bunun dışında da zaten makyajsızı ile pek bir farkı yok.

Direksiyona geçmek istediğimde ufak bir zorluk çekiyorum; çünkü koltuklar çok aşağıda. Hani oturmuyorum da sanki içine atlıyorum gibi oluyor. Açıkçası sürüş pozisyonuna hayran olmasam bu konu yüzünden çok söylenirdim. Neyse ki sürüş pozisyonunu ayarlayınca bu sorunu bir nebze unuttum.


Motor ilk çalıştırmada biraz sarsıntılı çalışıyor. Cold start dediğimiz mevzu bu otomobilde oldukça sarsıntılı. Bunun sebebi tabii ki 3 silindirli olması. Ama motor için ilk izlenimim bu yüzden olumsuz oldu. Ben daha smooth çalışan motorları seviyorum, böyle olacaksa da performanslı olması tercihim.

Otomobilin süspansiyon sistemi gerçekten şahane. İnanılmaz güzel ayarlanmış, üzerinde çok düşünülmüş bu çok belli. Sportif kullanımda keçi gibi yola tutunmaya çalışan bu sistem; konfor odaklı sürüşlerde de resmen yolda akıyor. Çukurlara inadına girmeme de sebep oldu ama bir kere bile 'hmm bak bu olmadı' demedim. Bu otomobilin en can alıcı kısmı süspansiyonları burası çok net.


Kendisi ile tam 420 kilometre yol yapma şansım oldu, bu testte en çok merak ettiğim husus olan motor ile ilgili de bir çok fikrim oluşmuş oldu doğal olarak. Motor yakıt tüketimi olarak çok bir şey veremiyor, otoban sürüşünde 7 litrelerde yakıt tüketirken, şehir içi sürüşlerinde bu değer yaklaşık 8.5 litre/100 km oluyor. Bu değerler benim için çok başarılı değerler değil. 1.6 litre ve 170 beygirlik motor da yaklaşık bu değerleri sunabiliyordu.

Yakıt tüketimi dışında bir başka problem de hızlanma'ma' isteği. Motor üst devirlerde çok cansız. Bunun dışında start-stop sistemi devreye girdiğinde çok sarsıntılı çalışmaya başlıyor. İnsan bu sarsıntıdan dolayı 'lan biri mi çarptı ne oldu' diyebiliyor.

Motor olayına bir bütün olarak bakacak olursak; tatmin olmadım. Ne çok düşük yakıt tüketimi ne de performans, aradıklarım bu motorda yok. Bmw için çok iyi bir tercih olmadığını belirtmek isterim.


Kabin biraz dar hissettiriyor, sınıfındaki rakiplerine göre yaşam alanı biraz küçük. Bu fiyatta bir otomobile göre ufak tefek donanım eksiklikleri mevcut. En azından cruise control'ün standart olarak gelmesini beklerdim. Bunlar dışında tek bir trim sesi duymak mümkün değil, izolasyon da çok başarılı. Camlar kapalı iken otomobilin içinde huzura kavuşuyorsunuz.



Kullandığım otomobilin liste fiyatı 115.000 tl civarında. 1.4 tsi 150 beygirlik bir Golf'ten yaklaşık 25.000 tl pahalı. Kabinin dar oluşu, donanım eksikliği (cruise control yok, aynalar elektrik ile katlanmıyor, çakmaklık yok) ve motoru yüzünden tercih sebebim olmazdı. Eğer otomobilin her bir kısmı süspansiyon sistemi gibi başarılı olsaydı, evet fiyatını sonuna kadar hak ederdi. 

5 yorum:

  1. Öncelikle bu araç için daha sportif bir jant seçimi yapılmıştır Borusan tarafından, sizin kullandığınız araçtakiler farklı yalnızca. Koltukların aşağıda olması BMW'nin tüm modelleri için normal. Sürüş keyfi için bu gereklidir.

    Motorun sarsıntılı çalışmasının sebebi moturun kayışlı değil zincirli olmasıdır ki yalıtım nedeniyle yalnızca rölantide anlaşılır bu durum. Motor yakıt tüketimi olarak benim aracım şehir içinde 8 otobanda ise 5 litre yakıyor şu an, kaldı ki kullandığınız aracın yağı henüz değişmediğinden kalın yağ da tüketimi artıran bir sebeptir. İlk bakımdan sonra tüketim de düşer.

    Motorun üst devirlerde çok cansız olduğunu söylemek mümkün değil. Zira üç sürüş modu olan araçta eco-pro mode devredeyken bile gaza bastığınızda araç roket gibi çıkış yapmaktadır.

    Kabinin dar olması tamamen spor bir araba olması ile alakalı, araç sürücü ve bir yolcu için tasarlanmış bir keyif arabasıdır.

    Aracı golf ile kıyaslamanıza gelirsek; Ya yol tutuşunu ve arkadan itişini denemediniz ya da Volkswagen'de çalışıyorsunuz.

    Yine de zevkler ve renkler tartışılmaz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Volkswagen ile alakam yok, Formula 1 pistinde eski bir sürüş eğitmeniyim, oldukça fazla sayıda arkadan çekiş otomobil kullandım..

      Sil
  2. Bu aracın 2014 kasasını yani 4 silindirli versiyonunu kullanıyorum ve şehir içi sakin kullanımlarda 7.4 litre ile gezebiliyorum. Daha nasıl ekonomik olsun bu araba? Bir de üst devirlerde cansız demişsiniz. 3 silindirli versiyonu bilemem ama 4 silindirli versiyon SPORT mod ile çok can yakar trafikte; keza 3 silindirli motorundan bundan aşağı kalacağını hiç zannetmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 silindir ile 3 silindir versiyon arasında çok büyük farklılıklar mevcut.

      Sil
  3. Denediğiniz aracın motoru 1.6 eski tip motor yeni 3 silindirl motor değl , motorun internetten resimlerini araştırın anlıyqcaksınız görüntüsü bile varklı 3 silindir motorun

    YanıtlaSil