Bir pist gününden geriye kalanlar

, , No Comments
21 Haziran 2015'te kendi arabamla pistte bir kaç tur atma şansım oldu. Aşağıda kendisiyle geçirdiğim stres dolu dakikaları anlatan yazımı bulabilirsiniz. Öncelikle video'yu izlemenizi tavsiye ederim.




Oyuncağım Renault Megane Rs 225 yani R26. Kendisi henüz 62.000 kilometrede, yaşı ise tam 11!
Kendisini standart bir vaziyette almıştım, üstüne bir kaç parça değişikliği yaptım ki hem daha soğuk çalışsın hem de daha hızlı gidebilsin. Downpipe'tan sona kadar Milltek'in kiti var, sonda ise Varex son susturucu. Balatalar ve diskler oem, çünkü yeterince dayanıklılar değiştirmeye gerek duymadım. Lastik olarak maddi sıkıntılardan dolayı Nankang NS2R kullandım. Her pistçide olması gerektiği gibi büyük bir intercooler ve HKS mantar hava filtresi değişiklikleri yapıldı. Pistte eğlenmek için yeterli bir setup bunlar. Yazılım ise Fastchip Stage 1.

İlk olarak Milltek ve Varex çok güzel iş görüyor, hem soğuk hem alt devirler çok ölü değil. Pist için kesinlikle tavsiye edebilirim. Piste çıkacak bir arabanın üstüne katalitik konvertör'ün olmaması gerektiğini düşünüyorum, yoksa 'egt' çok hızlı yükseliyor. Intercooler ve hava filtresi ise 'iat' değerini düşük tutup arabanın şişmesini en azından ertelemek için önemli. Setup'taki tek kötü parça Nankang'lar. Belki hafif ve daha güçsüz arabalarda iş yapıyordur ancak yaklaşık 260 beygir ve 1300 kilogram bir araba için yetersizler. Tek bir hot lap'in sonunda kendilerini salıp süre yapmanıza engel oluyorlar. Pisti öğrenmek için NS2R kullanabilirsiniz ama süre için çıktıysanız uzak durun derim. Bir başka arabada deneme fırsatı bulmuştuk, Nankang yerine iyi bir semi-slick lastik 5 saniye falan getiriyor.

Video'daki turlarda frenleri olabildiğince geç yaptım, ilk viraj dışında hatalı pek bir çizgi de yok. Görüldüğü üzere 2.35 gibi bir tur süresi geliyor her seferinde. Bundan sonra daha soğuk bir günde 2.33'lü değerleri görmüştüm.

Son olarak bunca değişikliğe rağmen Meggy ilk hot lap'in sonlarına doğru şişmeye başlıyordu. Havanın da 30 derece olmasının payı tabii ki var ama yinede çok hızlı ısındığını söyleyebilirim. Bunun sebeplerinden biri de eski teknolojiye sahip olması. Örnek olarak yeni Leon Cupra 280'de intercooler harici bir de aftercooler var. Üst üste istediğiniz kadar tur atın alet şişmiyor. Piste çıkacaksanız, egt-aft-iat değerlerini sıkı takip edin derim, yoksa motorunuz kucağınızda bulabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder