Artık ayak seslerinden fazlasını algılayabileceğiniz, belki de beklenmekte olan ekonomik çöküşün kanıtı olacak krizdir. Otomotiv sektörünün tamamen döviz üzerinden olduğunu düşünün, Dolar ben bunları yazarken 4.31 tl, Euro ise 5.15.
Türkiye pazarının amiral gemisi Fiat ve Renault'tur. Hemen Renault'un sitesine girip fiyatlara baktım, durum şu şekilde:
En ucuz dizel Symbol 88.400 TL!
En ucuz dizel Clio 91.100 TL!
Bu verdiğim iki örnek aslında sıfır otomobil satışlarının neden 'durduğunun' en büyük göstergesi. Son 2 yıldır otomobil satışları istatistik olarak çok düşmemiş görünüyor ama orada kimsenin düşünmediği ince bir nokta var: Araç Kiralama! Araç kiralama satışlarını bu rakamlardan çıkardığınızda çok dramatik bir tablo ortaya çıkıyor, orta sınıfın otomobil satın almadığını bu rakamlardan çok net anlayabiliyorsunuz.
Araç kiralama firmalarına otomobil satmak, normal vatandaşa satmaktan çok daha karsız bir operasyon. Bunun başlıca sebebi ise kiralama firmalarının yetkili servise araç götürmemeleri, götürseler bile sineğin yağını çıkarıp kar bırakmamaları.
Normal vatandaşa otomobil satamazsanız, servisleriniz ayakta kalamaz. Son 2 yıldır normal vatandaşa otomobil satışının yaklaşık %30 düştüğünü düşünelim, buna ek olarak bir de otomobil garantilerinin 2 yıl olduğunu düşünelim.. Çok yakın zamanda bir çok büyük yetkili servisin tek tek kapandığını duymamız işten bile değil.
Servislerin fiyatlarının bu kadar yükselmesinin bir sebebi de aslında bu, işçilik fiyatlarını bile bir çok firma Euro olarak fiyatlandırmakta, aksi takdirde servise gelen otomobil sayısındaki düşüklükten dolayı hedefler tutturulamayacak.
Elinizdekine sahip çıkın, yeni bir otomobil ya da motosiklet almayın.
0 yorum:
Yorum Gönder