Pistlerden Caddelere!

, , No Comments
Bir pist sever olarak böyle bir yazı yazacağımı hiç düşünmezdim. Akşam gelen haber ile şoka girdim; İstanbul Park halk günlerine %1000 falan zam gelmişti! Hangi akla hizmet bunu yaptılar, amacı ne, sonuçlarını hiç düşündüler mi bilemiyorum. Zamanında eğitmen olarak çalıştığım kurum hakkında bir şeyler yazmak zorunda kaldım.



Öncelikle halk günlerinin başlama motto'sunu söyleyelim: Caddelerden Pistlere! Yani bu organizasyonlar aslında çok güzel bir olaya ön ayak olacaktı, bir nevi sosyal sorumluluk projesiydi. Otomobil severleri otomobillerini caddelerde değil pistlerde denemek için bir fırsat sunuluyordu. Körfez pisti ile başlayan serüven İstanbul Park'a sıçradı ve hepimiz F1 pistinde az veya çok bir şekilde turlama, havasını soluma şansı bulduk.

İlk yıl 20 dakikalık seanslar için talep edilen ücret 120 TL idi ki bu ücret alınan hizmete göre oldukça ucuz - güzel bir rakamdı. İlk sene pist günleri bu yüzden doldu taştı, herkes bu adrenalini yaşamak için İstanbul Park'a koştu. Rolling dediğimiz otobanlarda yapılan 'otomobil yarıştırma' aksiyonları azaldı, insanlar maddi manevi her şeylerini Park'a odakladı. Verilen ücret ucuzdu, herkese hitap ediyordu.

İkinci yıl hemen hemen %100 zam geldi organizasyonlara, yapılan açıklama ise 'ilk yıl tanıtım fiyatlarıydı' oldu. Caddelerden pistlere mottosu ile yola çıkmış bir organizasyonda 'tanıtım fiyatı' nasıl olur anlamadık ama dedim ya ucuzdu diye ses etmedik. Geçen seneki organizasyonların yarısı kadar dolmadı pist, 25-30 kişi sahip çıktık elimizden geldiğince gittik katıldık, katılamasak da tribüne gidip havayı soluduk. İlk yıla nazaran çok daha iyi süreler çıkmaya başladı, pilotlar tecrübelendi, otomobillerini bile çok daha profesyonel şekilde mod'lamaya başladılar.

Bu güzel tablo maalesef bugün son buldu. Intercity işletmesi bize gerçek yüzünü gösterdi ve fiyatlara çok uçuk oranlarda zam yaptı. Bunun aslında bir sosyal sorumluluk projesi olmadığını, bunun sadece bir pazarlama taktiği olduğunu hepimize de göstermiş oldu. Fiyatlar değişmedikçe ne katılacağım ne de tribüne gidip orada bulunacağım. Yaptıkları hatadan dönseler bile artık neyin peşinde olduklarını bize çok net bir şekilde gösterdiler. Artık kimse samimi olduklarına inanmıyor.

Bu saatten sonra İzmir Körfez Pisti en güzel opsiyon, ümit ediyorum ki orası da bu zamlara ayak uydurup fiyatlarına zam yapmaz. Bir diğer opsiyon ise Yunanistan'daki Serres pisti, tüm gün tur atmak isterseniz yaklaşık 200 TL ödüyorsunuz ve İstanbul'dan sadece 500 kilometre. İlk fırsatta gidip, incelemelerimi aktaracağım.

Son olarak: Caddelerden Pistlere!

0 yorum:

Yorum Gönder