Seat Ibiza Cupra 2013

, , No Comments


İlk Bakış
Benim inceleyeceğim model ise MK4 kasanın makyajlı versiyonu. Bu versiyon 2013 yılından itibaren satılıyor. Makyajsız versiyona göre daha ekonomik ve daha hızlı oluşunun ana sebebi revizyon edilmiş DSG sistemi. Makyajsız versiyona göre 0-100 hızlanmasında 0.3 saniye daha hızlı makyajlı Cupra. Görünüş olarak ise günümüz teknolojilerine daha çok uyum sağlamış bir otomobil ile karşı karşıyayız. Bi-Xenon ve led gündüz farlarına sahip oluşu, arka stopların led oluşu otomobili daha dinamik göstermeyi başarmış. Aklımıza tek takılan ise yüksek oluşu oldu, böyle ateşli bir hot-hatch’in daha alçak üretilmesini isterdik.
Kabin
Gelelim Ibiza’nın kuzeni Polo GTİ’ya göre zayıf kaldığı iddia edilen konuya. Kapıyı açıp içeriye baktığımızda karşımıza ilk olarak siyh-beyaz olarak tasarlanmış spor koltuklar ilişiyor. Gayet sportif ve konforlu koltuklar olduğunu söylemek gerek. Ayrıca desteklerde gayet yeterli ve tatminkar. Koltuklara oturdum ve sürüş pozisyonumu aramaya başladım. Çok kısa bir sürede gayet iyi sayılabilecek bir sürüş pozisyonu ayarlayabiliyorsunuz. Direksiyonun derinlik ayarı çok iyi aynı zamanda koltuklarında yükseklik ayarları gayet yeterli. Koltuklar ve sürüş pozisyonu tamam gözüm kadranlarda. Kadranlar inanılmaz sportif görünüyor, kuzeni Polo GTI’dan çok çok daha iyi diyebiliriz. Bilgi ekranında yağ sıcaklığı, su sıcaklığı, hararet gibi göstergeler yok bu çok büyük bir eksik. Böyle bir otomobilde bu tip göstergelerin olmaması çok düşündürücü. Gelelim plastik kalitesine. Ön ve orta konsolun plastik kalitesinde herhangi bir sorun bulunmuyor. Ama kapı plastikleri ve el freni çevresi için sert diyebiliriz. GTI’dan eksik olan yönü de bu zaten. Türkiye’ye gelen Ibiza Cupra’larda navigasyon seti bulunmamakta bu yüzden aracın içerisinde ekranlı bir sistem yok.


Sürüş
Yazının başında da bahsettiğim gibi bu otomobili yürüten ünite 1.4 litrelik çift beslemeli bir üniteye sahip. 3.500 devire kadar supercharger üniteye destek verirken 3500’den devirden sonrasında turbocharger destek veriyor. Bu yüzden devir bandında herhangi bir isteksizlik bulamıyorsunuz. İnanılmaz homojen bir devir bandına sahip bu ünite. 180 beygir 250 Nm tork sizi 0’da 100 km/h’e sadece 6.9 saniyede ulaşıyor. Bu üretilen gücü yere aktaran şanzıman ise son yılların en popüler şanzımanı olan DSG. 7 ileri çift kavramalı bir sisteme sahip olan DSG’yi seçmeme gibi bir opsiyonunuz bulunmamakta. Manuel vites seçeneği olmasını bir çok hot-hatch sever eminim isterdi. Yakıt tüketimi konusunda ise hiç beklediğim veriler elde ettim. Bu küçük canavar sakin otoban sürüşünde 4.5-5.5 litre bandında geziyor, agresif bir sürüş sonunda elde edeceğiniz değer maksimum 10-11 litre civarlarında. Benim karma tüketimim ise 7.1 litre’ydi. Hot-hatch’ler arasında bu denli az yakan başka bir otomobil bulmak samanlıkta iğne aramaktan zor diyebiliriz. Süspansiyonlar tatlı sert diyebileceğimiz bir yumuşaklıkta. Çok bozuk yollarda rahatsız edebilir ancak agresif bir sürüşe ihtiyacınız olduğunda bu süspansiyon sistemi sizi çok mutlu ediyor. Elektronik kilit diferansiyel sisteminin de yardımıyla köşeleri dönmek gerçekten inanılmaz zevkli. Sürüş konusunda canımızı sıkan mevzu ise ESP sisteminin kapatılamaması oldu. Keyfi oldukça baltalayan bir durum olmuş bu, ne pist ortamında ne de agresif sürüşte hoş bir durum olmamış. Bu tarz bir otomobilde ESP’nin kapanabilme opsiyonunun olması lazımdı.




Sonuç
Ibiza Cupra’nın rakipleri; kuzeni Polo GTI, 208 GTI, Cooper S, Fiesta ST, Clio RS..
Bu rakiplerden Fiesta ST ve yeni Clio Rs ülkemize gelmemekte. 208 GTI ve Cooper S ile aralarında 10.000-15.000 TL gibi bir fiyat farkı söz konusu. Geriye kalıyor sadece Polo GTI. Boş bir Polo GTI fiyatına dolu bir Ibiza Cupra alabiliyorsunuz. Ibiza Cupra dış görünüş olarak genele göre daha başarılı ama iç kabin olaran Polo GTI kadar ‘kaliteli’ görünmüyor. Şimdi cevap vermeniz gereken soru şu: ‘agresif, hızlı, güvenilir, ucuz bir hot-hatch mi istiyorsunuz? Yoksa aklı başında, hızlı, güvenilir, daha pahalı bir hot-hatch mi isterdiniz?’ Ben ilkini tercih ettim.

0 yorum:

Yorum Gönder