Mercedes A45 AMG 2013

, , No Comments


Bugünkü konuğumuz herkesin merakla beklediği A45 AMG! Karşımda duran otomobil hiçte uslu bir şeye benzemiyor. Seri üretim olarak üretilmiş en güçlü turbo beslemeli 2 litre motora sahip A45 AMG. İnceleyeceğim otomobil bir çok opsiyona sahip. Aerodynamic paket, egzoz paketi vs.



Kabin
Kapıyı açtığınız anda sizi inanılmaz görünen iki koltuk karşılıyor. Lüks olduğu kadar sportif anlamda da kışkırtıcı görünen bu koltuğa oturmak için can atıyorsunuz. Kendimizi koltuklara bırakıyoruz, hemen sürüş pozisyonu ayarlıyoruz, istediğiniz her türlü ayara sahip sürücü tarafı. Ayarladıktan sonra hafızaya alıyoruz, sürüş pozisyonuna 10 üzerinden 11 verebilirim. Çok aşağıdayım, direksiyonu konumu mükemmel, koltuğun sizi sarması inanılmaz bir güven yaratıyor. Ön konsol standart A serisine göre daha kaliteli. Klasik çıtırdamalar sert plastik kullanılmadığından dolayı yok.

Sürüş
A45 AMG’yi çalıştırmak için kontağı çeviriyoruz, inanılmaz egzoz patırdamaları arasında ünite çalışmaya başlıyor. Öyle harmonik sesler geliyor ki resmen bir Kit-Car’ın içindeyim. Kemerler bağlanıyor ve piste çıkıyoruz. Gaza kademe kademe basıyorum, her devirdeki tepkiyi çok merak ediyorum, ama ünite resmen sonuna kadar bas diye baskı yapıyor çıkardığı seslerle. 360 beygir, 450 NM tork üreten bu ünite gerçekten bir canavar. Hemen hemen her devirde canlı ve çok istekli. Bu yüksek gücü lastiklere aktarmakla görevlendirilen 7 ileri otomatik şanzıman da spor kullanımı kolaylaştırıyor. Günümüz otomatik vitesleri gibi vites küçültme de problem çıkarmıyor ve kompresyon ile yavaşlamanıza olanak sağlıyor. Bir diğer güzel tarafı ise klasik her AMG’de olduğu gibi siz vites atmadıkça vites yükseltmiyor, yani kontrol tamamen elinizin altında. Otomobilin 4 çeker sistemi sürekli devrede değil genelde önden çeker gibi davranıyor, 4 çekere ihtiyaç olduğunda arkada ki tekerlere güç iletiliyor. Tutunma limitleri çok yüksek ve çok güvenli. Meşhur 8. Virajda dahi son apekse 166 gibi bir hızla dokunurken kendimi trende gider gibi hissediyorum. Sportif kullanımda bile herşey çok güvenli hissettiriyor. Gün sonunda İstanbul Park'ta en iyi turum 2.25 olarak kayıtlara geçiyor. Dereceyi şöyle anlatabilirim: Carrera 4s ile sürem 2.24 idi. A45 AMG kesinlikle bir track day otomobili. Yarı slick lastikler ile süre çok rahat 2.20 belki daha altına inecektir.

Sonuç
Kullandığım A45’in satış fiyatı 271.000 TL’ydi. AMG tarihinde ilk kez böyle fiyatlara AMG performansını sundu ve çokta iyi yaptı bence. A45 AMG’ye pist için 10 üzerinden 10 veriyorum.


0 yorum:

Yorum Gönder